ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΝΕΟ ΜΠΛΟΓΚ ΜΑΣ ΚΑΙ ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΕΚΕΙ http://cinemaingreece.blogspot.com/
Οι απαγορευμενες Ταινιες.. Τοπίο στην ομίχλη των προγραφών ενος διευθυντη
Διαπιστώνουμε για μια ακόμη φορά την υποτίμηση του ελληνικού ντοκιμαντέρ.
Σε μια χώρα που η παραγωγή των ταινιών ντοκιμαντέρ γίνεται με ελάχιστα μέσα, παρατηρείται το φαινόμενο, το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που οργανώνει την πιο μεγάλη εκδήλωση για το κινηματογράφο να υιοθετεί απόλυτα επιθετικό ρόλο απέναντι στο Ελληνικό ντοκιμαντέρ.
Το φετινό ρεσιτάλ επιλογών του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ ξεπερνάει κάθε προηγούμενο !
Στην εποχή της απόλυτης κρίσης ιδεών, θεσμών, νοημάτων ο Δ/ντής του φεστιβάλ αγνοεί και στην ουσία ακυρώνει την πλειοψηφία των γνωματεύσεων της ‘γνωμοδοτικής’ επιτροπής την οποία ο ίδιος όρισε, καθώς είναι βέβαια ανθρωπίνως αδύνατον να δει μόνος του τις 1200 ταινίες που κατετέθησαν φέτος στο Φεστιβάλ. Χωρίς κανένα πρόσχημα και χωρίς βέβαια να έχει τη δυνατότητα να διαμορφώσει προσωπική γνώμη για την κάθε ταινία αφού δεν προλαβαίνει να τις δει, κόβει από όλα τα προγράμματα του Φεστιβάλ, Διεθνές, Πανόραμα κλπ μεγάλο μέρος της ελληνικής παραγωγής .
Ενώ φέτος υπάρχει αύξηση του συνολικού αριθμού ταινιών που θα προβληθούν στο φεστιβάλ συγκριτικά με πέρσι , υπάρχει σαφής μείωση των ελληνικών και συγκεκριμένα. Αύξηση των ξένων ταινιών κατά 70.Μείωση των ελληνικών ταινιών κατά 48.Από τις 87 ελληνικες ταινιες που υποβλήθηκαν φετος μολις 37 θα προβληθουν στο φεστιβαλ
Δεν φτάνει όμως μόνο αυτό, παρ΄ολο που ο νόμος υποχρεώνει ΄΄βιαιως΄΄ τις Ελληνικές ταινίες ντοκιμαντέρ που θέλουν να διαγωνιστούν στα Ετήσια Κρατικά Βραβεία να περνούν πριν, θέλουν δεν θέλουν, από το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, ο Διευθυντής του, καταργώντας την κρίση της γνωμοδοτικής-προκριματικής επιτροπής, αποφασίζει αυτός μόνος για την οριστική απόρριψη των ταινιών ντοκιμαντέρ από τα Κρατικά βραβεία Αυτό το παράλογο σχήμα παγιδεύει την Ελληνική ταινία και λειτουργεί απολύτως αντιδημοκρατικά. Ώριμο αίτημα αφού καταργηθεί ο νομός να αλλάξει ο κανονισμός του φεστιβάλ για παράδειγμα η ομόφωνη απόφαση της Γνωμοδοτικής επιτροπής να δεσμεύει τον καλλιτεχνικό διευθυντή για το τμήμα στο οποίο θα προβληθεί η ταινία αλλά και για τη συμμετοχή της στα βραβεία FIPRESCI. Μέχρι τώρα ο διευθυντής αποφασίζει μόνος του για το ποιες ταινίες θα διαγωνιστούν στα βραβεία FIPRESCI και κρατάει πάντα τον κατάλογο τους κρυφό!
Από τις επιλογές των τελευταίων ετών του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ διαπιστώνουμε μια στροφή στις τηλεοπτικές παραγωγές- ρεπορτάζ . Περίπου 80 τηλεοπτικά επεισόδια-δημοσιογραφικά ρεπορτάζ προβλήθηκαν πέρσυ. Επίσης τα τελευταία χρόνια, τα κεντρικά αφιερώματα του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ γίνονται σε δημοσιογράφους της τηλεόρασης. Ο ίδιος ο διευθυντής σε συνέντευξη του στην επίσημη εφημερίδα του Φεστιβάλ υποστηρίζει ότι ο στίβος του ντοκιμαντέρ έχει μεταφερθεί πλέον στη μικρή οθόνη.. Γιατί τότε επιμένει να οργανώνει ένα κινηματογραφικό Φεστιβάλ;
Απαιτούμε το φεστιβάλ ντοκιμαντέρ της Θεσσαλονίκης-που είναι ο μόνος επίσημος θεσμοθετημένος και επιδοτούμενος θεσμός για το ντοκιμαντέρ του ΥΠΠΟ- να κάνει το απολύτως αυτονόητο. Να φιλοξενεί τα ντοκιμαντέρ της πρόσφατης ελληνικής παραγωγής κάθε έτους και να λειτουργεί ως ένα υγιές φόρουμ ανταλλαγής ιδεών, τεχνικών προσεγγίσεων, θεματολογίας κλπ. Να ενισχύει έτσι τα κίνητρα και τη δημιουργικότητα της Ελληνικής παραγωγής. Όχι να συμβάλλει με λογικές προγραφών στη περιθωριοποίηση της.
Σε μια εποχή κατά την οποία οι περισσότερες εκδοχές της τέχνης, απεκδύονται τον πρωταρχικό τους ρόλο, εκείνον της αμφισβήτησης, για να παραδοθούν όλο και περισσότερο στην εμπορευματοποίηση, υπάρχουν ακόμη πολλοί Έλληνες σκηνοθέτες με ευαισθησία στα θέματα της κοινωνίας και του ανθρωπισμού που υπηρετούν με προσήλωση το ντοκιμαντέρ. Ο διευθυντής του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Θεσσαλονίκης επιθυμεί να μην φιλοξενήσει αυτές τις προτάσεις αλλά να την ρίξει στο Καιάδα του ακατάλληλου. Αυτό είναι από κάθε άποψη απαράδεκτο και απαιτούμε να διορθωθεί με άμεση κινητοποίηση της διεύθυνσης του φεστιβάλ και του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού. Όλοι οι φορείς του κινηματογράφου είναι απαραίτητο να συμβάλλουν αποφασιστικά στην αλλαγή του νομού και στην αποκατάσταση της αδικίας που διαπράττεται με αυτές τις τακτικές
Δεν νοείται το Επίσημο φεστιβάλ της χώρας να προγράφει ως ακατάλληλη την πλειοψηφία της Ελληνικής παραγωγής του ντοκιμαντέρ και να μην της δίνει ούτε καν μια ευκαιρία προβολής και παρουσίασης της στο κοινό και τους επαγγελματίες. Οι Ελληνικές ταινίες ντοκιμαντέρ οι οποίες ταξιδεύουν σε διεθνή Φεστιβάλ, πωλούνται στο εξωτερικό, δεν γίνονται αποδεκτές στην ίδια τους τη χώρα! με τη μονομερή απόφαση ενός διευθυντή ο οποίος ούτε σέβεται τη χώρα ούτε τις απόψεις των επαγγελματιών που υποτίθεται ότι εμπιστεύθηκε για να τον συμβουλεύσουν.
Η Διευθύντρια του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που συνυπογράφει τις απορριπτικές επιστολές του Φεστιβάλ είναι σύμφωνη με αυτή την τακτική; το ΥΠΠΟ συμμερίζεται αυτή την ιδιότυπη εφαρμογή πολιτικής πολιτισμού που εφαρμόζει ο Διευθυντής του φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ; Έτσι θα δημιουργηθούν κίνητρα για να ενθαρρυνθεί η ελληνική παραγωγή;
Ο μόνος στόχος του είναι οι μετακλήσεις ξένων ταινιών και ο προγραμματισμός πολλαπλών επεισοδίων τηλεοπτικών σειρών δημοσιογραφικών εκπομπών ; Που ακριβώς εστιάζουν τα καλλιτεχνικά πολιτικά και κοινωνικά κριτήρια αυτής της διοργάνωσης; Στις προγραφές;
Διαπιστώνουμε για μια ακόμη φορά την υποτίμηση του ελληνικού ντοκιμαντέρ.
Σε μια χώρα που η παραγωγή των ταινιών ντοκιμαντέρ γίνεται με ελάχιστα μέσα, παρατηρείται το φαινόμενο, το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που οργανώνει την πιο μεγάλη εκδήλωση για το κινηματογράφο να υιοθετεί απόλυτα επιθετικό ρόλο απέναντι στο Ελληνικό ντοκιμαντέρ.
Το φετινό ρεσιτάλ επιλογών του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ ξεπερνάει κάθε προηγούμενο !
Στην εποχή της απόλυτης κρίσης ιδεών, θεσμών, νοημάτων ο Δ/ντής του φεστιβάλ αγνοεί και στην ουσία ακυρώνει την πλειοψηφία των γνωματεύσεων της ‘γνωμοδοτικής’ επιτροπής την οποία ο ίδιος όρισε, καθώς είναι βέβαια ανθρωπίνως αδύνατον να δει μόνος του τις 1200 ταινίες που κατετέθησαν φέτος στο Φεστιβάλ. Χωρίς κανένα πρόσχημα και χωρίς βέβαια να έχει τη δυνατότητα να διαμορφώσει προσωπική γνώμη για την κάθε ταινία αφού δεν προλαβαίνει να τις δει, κόβει από όλα τα προγράμματα του Φεστιβάλ, Διεθνές, Πανόραμα κλπ μεγάλο μέρος της ελληνικής παραγωγής .
Ενώ φέτος υπάρχει αύξηση του συνολικού αριθμού ταινιών που θα προβληθούν στο φεστιβάλ συγκριτικά με πέρσι , υπάρχει σαφής μείωση των ελληνικών και συγκεκριμένα. Αύξηση των ξένων ταινιών κατά 70.Μείωση των ελληνικών ταινιών κατά 48.Από τις 87 ελληνικες ταινιες που υποβλήθηκαν φετος μολις 37 θα προβληθουν στο φεστιβαλ
Δεν φτάνει όμως μόνο αυτό, παρ΄ολο που ο νόμος υποχρεώνει ΄΄βιαιως΄΄ τις Ελληνικές ταινίες ντοκιμαντέρ που θέλουν να διαγωνιστούν στα Ετήσια Κρατικά Βραβεία να περνούν πριν, θέλουν δεν θέλουν, από το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, ο Διευθυντής του, καταργώντας την κρίση της γνωμοδοτικής-προκριματικής επιτροπής, αποφασίζει αυτός μόνος για την οριστική απόρριψη των ταινιών ντοκιμαντέρ από τα Κρατικά βραβεία Αυτό το παράλογο σχήμα παγιδεύει την Ελληνική ταινία και λειτουργεί απολύτως αντιδημοκρατικά. Ώριμο αίτημα αφού καταργηθεί ο νομός να αλλάξει ο κανονισμός του φεστιβάλ για παράδειγμα η ομόφωνη απόφαση της Γνωμοδοτικής επιτροπής να δεσμεύει τον καλλιτεχνικό διευθυντή για το τμήμα στο οποίο θα προβληθεί η ταινία αλλά και για τη συμμετοχή της στα βραβεία FIPRESCI. Μέχρι τώρα ο διευθυντής αποφασίζει μόνος του για το ποιες ταινίες θα διαγωνιστούν στα βραβεία FIPRESCI και κρατάει πάντα τον κατάλογο τους κρυφό!
Από τις επιλογές των τελευταίων ετών του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ διαπιστώνουμε μια στροφή στις τηλεοπτικές παραγωγές- ρεπορτάζ . Περίπου 80 τηλεοπτικά επεισόδια-δημοσιογραφικά ρεπορτάζ προβλήθηκαν πέρσυ. Επίσης τα τελευταία χρόνια, τα κεντρικά αφιερώματα του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ γίνονται σε δημοσιογράφους της τηλεόρασης. Ο ίδιος ο διευθυντής σε συνέντευξη του στην επίσημη εφημερίδα του Φεστιβάλ υποστηρίζει ότι ο στίβος του ντοκιμαντέρ έχει μεταφερθεί πλέον στη μικρή οθόνη.. Γιατί τότε επιμένει να οργανώνει ένα κινηματογραφικό Φεστιβάλ;
Απαιτούμε το φεστιβάλ ντοκιμαντέρ της Θεσσαλονίκης-που είναι ο μόνος επίσημος θεσμοθετημένος και επιδοτούμενος θεσμός για το ντοκιμαντέρ του ΥΠΠΟ- να κάνει το απολύτως αυτονόητο. Να φιλοξενεί τα ντοκιμαντέρ της πρόσφατης ελληνικής παραγωγής κάθε έτους και να λειτουργεί ως ένα υγιές φόρουμ ανταλλαγής ιδεών, τεχνικών προσεγγίσεων, θεματολογίας κλπ. Να ενισχύει έτσι τα κίνητρα και τη δημιουργικότητα της Ελληνικής παραγωγής. Όχι να συμβάλλει με λογικές προγραφών στη περιθωριοποίηση της.
Σε μια εποχή κατά την οποία οι περισσότερες εκδοχές της τέχνης, απεκδύονται τον πρωταρχικό τους ρόλο, εκείνον της αμφισβήτησης, για να παραδοθούν όλο και περισσότερο στην εμπορευματοποίηση, υπάρχουν ακόμη πολλοί Έλληνες σκηνοθέτες με ευαισθησία στα θέματα της κοινωνίας και του ανθρωπισμού που υπηρετούν με προσήλωση το ντοκιμαντέρ. Ο διευθυντής του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Θεσσαλονίκης επιθυμεί να μην φιλοξενήσει αυτές τις προτάσεις αλλά να την ρίξει στο Καιάδα του ακατάλληλου. Αυτό είναι από κάθε άποψη απαράδεκτο και απαιτούμε να διορθωθεί με άμεση κινητοποίηση της διεύθυνσης του φεστιβάλ και του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού. Όλοι οι φορείς του κινηματογράφου είναι απαραίτητο να συμβάλλουν αποφασιστικά στην αλλαγή του νομού και στην αποκατάσταση της αδικίας που διαπράττεται με αυτές τις τακτικές
Δεν νοείται το Επίσημο φεστιβάλ της χώρας να προγράφει ως ακατάλληλη την πλειοψηφία της Ελληνικής παραγωγής του ντοκιμαντέρ και να μην της δίνει ούτε καν μια ευκαιρία προβολής και παρουσίασης της στο κοινό και τους επαγγελματίες. Οι Ελληνικές ταινίες ντοκιμαντέρ οι οποίες ταξιδεύουν σε διεθνή Φεστιβάλ, πωλούνται στο εξωτερικό, δεν γίνονται αποδεκτές στην ίδια τους τη χώρα! με τη μονομερή απόφαση ενός διευθυντή ο οποίος ούτε σέβεται τη χώρα ούτε τις απόψεις των επαγγελματιών που υποτίθεται ότι εμπιστεύθηκε για να τον συμβουλεύσουν.
Η Διευθύντρια του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που συνυπογράφει τις απορριπτικές επιστολές του Φεστιβάλ είναι σύμφωνη με αυτή την τακτική; το ΥΠΠΟ συμμερίζεται αυτή την ιδιότυπη εφαρμογή πολιτικής πολιτισμού που εφαρμόζει ο Διευθυντής του φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ; Έτσι θα δημιουργηθούν κίνητρα για να ενθαρρυνθεί η ελληνική παραγωγή;
Ο μόνος στόχος του είναι οι μετακλήσεις ξένων ταινιών και ο προγραμματισμός πολλαπλών επεισοδίων τηλεοπτικών σειρών δημοσιογραφικών εκπομπών ; Που ακριβώς εστιάζουν τα καλλιτεχνικά πολιτικά και κοινωνικά κριτήρια αυτής της διοργάνωσης; Στις προγραφές;
η απεριγραπτα επιθετικη απαντηση στην επιστολή μας του Διευθυντη του φεστιβαλ δημοσιευεται στην Ελευθεροτυπία http://www.enet.gr/online/online_text/c=113,id=95106328
και η προσωπικη ματια της Β.Γεωργακοπουλου τοποθετειται http://www.enet.gr/online/online_text/c=113,id=21452440
Ο Λάκης Παπασταθης απαντά
ο Λευτερης Ξανθόπουλος απαντα και αυτος με επιστολη του
http://www.enet.gr/online/online_text/c=113,id=31746216
και μετα απο αυτα.. 64 υπογραφουν ως τώρα
Νικος Αλευρας
Μαριάννα Αστρακά
http://www.enet.gr/online/online_text/c=113,id=31746216
και μετα απο αυτα.. 64 υπογραφουν ως τώρα
Νικος Αλευρας
Μαριάννα Αστρακά
Νίκος Αναγνωστόπουλος
Μανώλης Ανδριωτάκης
Λεωνιδας Βαρδαρος
Λενα Βουδούρη
Νικος Βουτενιωτης
Μανώλης Ανδριωτάκης
Λεωνιδας Βαρδαρος
Λενα Βουδούρη
Νικος Βουτενιωτης
Μιχάλης Γαλανάκης
Ηλίας Γιαννακάκης
Μαθιος Γιαμαλακης
Λευτερης Δανίκας
Προκόπης Δάφνος
Παναγιωτης Ευαγγελίδης
Ηλίας Γιαννακάκης
Μαθιος Γιαμαλακης
Λευτερης Δανίκας
Προκόπης Δάφνος
Παναγιωτης Ευαγγελίδης
Δήμητρα Ζήρου
Νικος Ζωιοπουλος
Νικος Θεοδοσίου
Νικος Θεοδοσίου
Μενης Θεοδωριδης
Σταυρος Ιωαννου
Ευη Καραμπάτσου
Δεσποινα Καρβελλα
Γιώργος Καρυπίδης
Δεσποινα Κονταργυρη
Σπύρος Κόκκας
Σταυρος Ιωαννου
Ευη Καραμπάτσου
Δεσποινα Καρβελλα
Γιώργος Καρυπίδης
Δεσποινα Κονταργυρη
Σπύρος Κόκκας
Βασιλης Κολοβός
Δημήτρης Κουτσιαμασάκος
Δημήτρης Κουτσιαμασάκος
Κωσταντίνος Κωνσταντόπουλος
Αλέξανδρος Λαμπρινίδης
Bασίλης Λουλές
Γιάννης Λεοντάρης
Γιάννης Λεοντάρης
Βασίλικη Μαμαλούκου
Ροβήρος Μανθούλης
Θοδωρος Μαραγκος
Αντρεας Μαριανος
Γιαννης Μαυρογενης
Κωστας Μαχαίρας
Μαριάνθη Μενεγάκη
Θοδωρος Μαραγκος
Αντρεας Μαριανος
Γιαννης Μαυρογενης
Κωστας Μαχαίρας
Μαριάνθη Μενεγάκη
Πανδώρα Μουρίκη
Κώστας Μπάκας
Αντωνης Μποσκοιτης
Γιάννης Μπουγιούκος
Κώστας Μπάκας
Αντωνης Μποσκοιτης
Γιάννης Μπουγιούκος
Γιάννης Νταρίδης
Λευτερης Ξανθοπουλος
Γιάννης Οικονομίδης
Λευτερης Ξανθοπουλος
Γιάννης Οικονομίδης
Aνδρεας Παγουλάτος
Αλεξανδρος Παπαηλιου
Αποστολία Παπαιωάνου
Αποστολία Παπαιωάνου
Λακης Παπασταθης
Σοφια Παπαχρηστου
Μαρία Πολυχρόνη
Λουκία Ρικακη
Κωστής Σαββιδάκης
Σοφια Παπαχρηστου
Μαρία Πολυχρόνη
Λουκία Ρικακη
Κωστής Σαββιδάκης
Τάκης Σακελλαρίου
Θανάσης Σκρουμπέλος
Αγγελος Σπάρταλης
Δημλητρςη Σπύρου
Σπυρος Ταραβήρας
Βαγγελης Φαμπας
Χαρά Φράγκου
Αγγελος Σπάρταλης
Δημλητρςη Σπύρου
Σπυρος Ταραβήρας
Βαγγελης Φαμπας
Χαρά Φράγκου
Γιαννης Φραγκουλακης
Κώστας Χαραλάμπους
Γιωργος Χελιδονιδης
Σταυρος Ψυλλάκης
Κώστας Χαραλάμπους
Γιωργος Χελιδονιδης
Σταυρος Ψυλλάκης
21 σχόλια:
Προσυπογράφω
roviros manthoulis
Ok ypografo
pandora mouriki OK
dimitris spyrou
Μαρία Πολυχρόνη
Οι ιδέες αναπτύσσονται όταν υπάρχει ελευθερία και αρχίζουν να απειλούνται όταν ξαφνικά η κυβέρνηση έχει μια ιδέα για το τι είναι ελευθερία. Το διαδύκτιο δεν χρειάζεται ούτε μπάτσους, ούτε κουκουλοφόρους. Διαδώστε το
το φεστιβαλ τςη Θεσσαλονίκης δεν είναι δικό τους Τα εκατομυρια ευρω που στοιχιζει δεν ειναι δικα τους Ειναι δικα μας των φορολογουμενων.Δεν είναι για τα καπρίτσια τους.. Ειναι για τον πολιτισμο.. ξεραμε βεβαια πως πηγαιναν απο τον αρμοδιο για το πολιτισμο θεσμικα Υπουργειο...Να κανουν μ....με τα δικα τους αλλα ειναι τοσο ανικανοι που ποτιζουν την αντισταση και τρωνε ηττα στο γηπεδο που υποτιθεται πως υπηρετουν..του μη κρατισμου..Ολε!
Πολλοί έχουν αποθρασυνθει..Μολις παρουν λίγη εξουσια βγαζουν τα πωθημενα τους
μας τρελαναν στην ασυδοτη λογοκρισια οι παπες διαχειριστες της Τεχνης! στο βωμο της τηλεοπτικης νεροβραστης ενημερωσης θυσιαζουν τα παντα!! Ας αντισταθουμε καποια στιγμη
Το κάθε φεστιβάλ (όπως το φεστιβάλ Θεσσαλονίκης) δουλεύει με κάποιον επιμελητή / υπεύθυνο προγράμματος ο οποίος επιλέγει τις ταινίες που θα προβληθούν ή όχι.
Τα πράματα για την διανομή ταινιών μπορούν να γίνουν πολύ πιο απλά. Το ιδανικότερο θα ήταν η δημιουργία μια πλατφόρμας στο internet όπου θα μπορεί ο καθένας σκηνοθέτης να ανεβάσει την ταινία του για download (πχ. μέσω peer-to-peer) (π.χ. σε μορφή divx, DVD κλπ κλπ) επιλέγοντας το κατάλληλο creative commons license.
Αν υπάρχει μια τέτοια πλατφόρμα το σινεφίλ κοινό θα μπορεί να κατεβάζει τις ταινίες και να τις βλέπει στο σπίτι του αλλά και να τις σχολιάζει/κρίνει online. Παράλληλα κάποιος που έχει ένα χώρο και ένα βιντεο-προβολέα (υπάρχουν πολλοί τέτοιοι χώροι πλέον -- πχ κινηματογραφικές αίθουσες έως και μικρά καφέ) θα μπορεί να διοργανώνει ανεξάρτητα φεστιβάλ ταινιών με ταινίες που θα διαλέγει από την ελεύθερη (αλλά με creative common licenses) πλατφόρμα διανομής ταινιών στο internet.
Πως θα βγάζεις κέρδος ως σκηνοθέτης; Φυσικά από τις δημόσιες προβολές των ταινιών σου. Μπορεί να επιλέγει η ταινία του να είναι δωρεάν για ιδιωτική ή μόνο μη κερδοσκοπική προβολή.. Έτσι αν κάποιος θα θελήσει να την προβάλει δημόσια με εισιτήριο και κέρδος θα πρέπει να επικοινωνήσει με τον σκηνοθέτη. Το ότι υπάρχει η ταινία ή το σενάριο της ταινίας online δωρεάν δεν σημαίνει ότι το κοινό δεν θα ενδιαφέρεται να την αγοράσει σε DVD ή το σχετικό βιβλίο (σενάριο) για την ταινία..
Αυτή είναι η ιδέα του www.jamendo.com για την μουσική.. Ανεβάζεις την μουσική "δωρεάν", η μουσική σου διανέμεται.. και βγάζεις κέρδος από τα live.
Για παράδειγμα εγώ έχω δει την ταινία σου / ντοκυματέρ για το Πατσίδερο πριν μερικά χρόνια στο φεστιβάλ θεσσαλονίκης. Αυτό έγινε επειδή έτυχε να βρεθώ εκεί.. αν οι ταινίες σου ήταν διαθέσιμες για download στο internet θα είχα δει πολύ περισσότερες.
Σκέψου μια τέτοια πλατφόρμα πόσο θα βοηθούσε την διακίνηση νέων ταινιών χωρίς μεσάζοντες, επιμελητές..
Βέβαια αν είσαι όνομα και έχεις κολλητούς στα φεστιβάλ θα μπορείς να κάνεις μεγαλο-συμβόλαια να κυνηγάς να κάνεις "blockbuster" με τις πιασάρικες ταινίες σου, και να γίνεις πάμπλουτος, ενώ παράλληλα θα σε ενοχλεί αν η ταινία σου βρίσκεται πειρατική στο internet (αυτό κάνει π.χ. hollywood).
Βέβαια το ιδανικότερο (δικιά μου γνώμη) θα ήταν μια τέτοια πλατφόρμα να βρίσκεται υπό την αιγίδα κάποιου κρατικού φορέα (π.χ. φεστιβάλ κινηματογράφου / υπουργείου πολιτισμού) και όχι κάποιου ιδιώτη..
O KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
Προσυπογράφω
ΚΩΣΤΗΣ ΣΑΒΒΙΔΑΚΗΣ
Προσυπογράφω
Μενεγάκη Μαριάνθη
ΟΚ και μπράβο για την αναφορά
se efxaristoume gia ti symmetoxi Marianthi makari na allaxoun mia fora ta pragmata
Θα άλλαζαν πολλά εάν ο κόσμος πετούσε την τηλεόραση απο τα παράθυρα ...είναι μία απο τις πηγές του κακού...κι αυτή...και πολλές ακόμη...η "πράξις"πάντα σώζει τα πράγματα(κατα τον παππού Αριστοτέλη)φιλιά
@ nai nai nai exeis toso dikio na tin petaxoume
να μην παψεις ποτε να αγωνιζεσαι για την αληθεια των ντοκιμαντερ. για την αληθεια του φεστιβαλ.
αληθεια? τι μισθο καρπουται ο συγκεκριμενος υπεργηρος διευθυντης του? ειναι σαφες οτι δεν προωθει τις ελληνικες ταινιες στο εξωτερικο... τοτε? τι συμφεροντα εξυπηρετει? ΕΛΕΟΣ-αμαν πια..10 χρονια ειναι αρκετα.. να τον παραιτησουν , να μπει νεο αιμα στο φεστιβαλ. ειναι ηδη πληρης ημερων... φτανει.ας παει στο εξοχικο του στον Καναδα. Φ.Τ.
Υπογράφω και χρησιμοποιώντας ένα στίχο επιτέλους ας δώσουμε :
" μια γροθιά στην ολόγιομη πραγματικότητα "..
Βασιλική Μαμαλούκου
Φίλοι μου δημιουργοί
Οι τελευταίες εξελίξεις στο φεστιβάλ ντοκιμαντέρ θέτουν ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα της τέχνης. Είναι δυνατόν μια μικρή ομάδα (ακόμη και μεγάλη) να αποφασίζει για το τι είναι (θεωρούν) τέχνη και τι δεν είναι (με την προϋπόθεση ότι το φεστιβάλ είναι φορέας έργων τέχνης);
Η ιστορία των τεχνών είναι γεμάτη από παρόμοια επεισόδια με αδικημένους δημιουργούς οι οποίοι αντιδρούν επειδή δε συμπεριλήφθηκαν σε κάποιο ¨επίσημο¨ πρόγραμμα.
Τώρα, ή μπαίνουμε στην λίστα με τους ¨αδικημένους¨ ή δημιουργούμε άμεσα (όπως ξεκίνησε) ένα ¨αντίλογο¨ προσπαθώντας να φέρουμε σε επαφή τα έργα μας με το κοινό. Αν αξίζουν το κόπο (της δημιουργικής διαδικασίας και αποτελέσματος) τότε το ίδιο το κοινό θα αναδείξει τον ¨αντίλογο¨ σε ¨λόγο¨ ανατρέποντας προς όφελός μας (των δημιουργών πανταχού θεν) την κατάσταση.
Καμιά γκρίνια και καμιά μιζέρια δε χωράει στις ψυχές μας, κάθε κακό εμπεριέχει το καλό (γιν-γιαν) και ας το δούμε σαν μια σκουντιά προς το καλύτερο.
Προσωπικά δεν βρίσκω κανένα νόημα να τα βάζουμε με οποιοδήποτε θεσμό αλλά θεωρώ πολύ σημαντικό να δημιουργούμε τον δικό μας.
Ας βάλουμε όλη μας τη δύναμη προς αυτή τη κατεύθυνση αφήνοντας πίσω όλα αυτά που μπορεί να μας εμποδίσουν από τη δημιουργία (η γκρίνια είναι τροχοπέδη, δεν μπορείς να πας μπροστά αν κοιτάς πίσω). Αυτοί οι άνθρωποι επηρεάζουν και επηρεάζονται από συνθήκες που δεν γνωρίζουμε οπότε δεν έχει νόημα να προσπαθούμε να ανατρέψουμε αυτή τη κατάσταση. Ας δημιουργήσουμε τη δικιά μας.
Ας υποστηρίξουμε από δω και πέρα αυτό που ξεκινάει σαν να είναι ένα μικρό παιδί που καλούμαστε να μεγαλώσουμε. Ας του δώσουμε το καλύτερο στα πρώτα του βήματα και ας το αφήσουμε να μεγαλώσει και να ξεκινήσει το ταξίδι της ζωής.
Δείτε το και αλλιώς: Σας χαλάει να έχουμε δυο τρία (είκοσι τρία) φεστιβάλ στην Ελλάδα; Νομίζω ότι έτσι μας δίνεται η δυνατότητα να επικοινωνήσουμε τις ιδέες μας με ένα πολύ μεγαλύτερο κοινό.
Ας αφήσουμε αυτούς να κάνουν τη δουλειά τους όπως νομίζουν και ας κάνουμε εμείς τη δικιά μας (καλύτερα;). Πάντα θα υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι θα λειτουργούν με τρόπο που θα βρίσκει άλλους αντίθετους. Τι θα κάνουμε (εμείς οι αντίθετοι), θα περάσουμε τη ζωή μας στη κόντρα; Στο Ταϊ Τσι χρησιμοποιείς τη δύναμη του επιτιθέμενου για να τον εξουδετερώσεις (αν επιτιθέμενος είναι το φεστιβάλ και θύμα το δημιουργικό αποτέλεσμα) . Για σκεφτείτε, πως μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε προς όφελός μας;
Τάσσομαι υπέρ της Γιορτής του Ντοκιμαντέρ και υποστηρίζω κάθε προσπάθεια να έρθει σε επαφή το έργο μας με το κοινό.
Μάνος Παπαδάκης
προσυπογράφω
Καρούνης Γιάννης
ευχαριστουμε οι υπογραφες πλεον μαζευονται στο μπλογκ http://cinemaingreece.blogspot.com/
οποτε τη βαλαμε εκει Ριξε μια ματια
στο μπλογκ
Δημοσίευση σχολίου