Σημερα οι σκηνοθετες της Ομιχλης συναντουν τη διευθυνση του Φεστιβαλ..Η συγκρουση δεν ειναι με το Φεστιβαλ η συγκρουση ειναι με την απουσια αναπτυξιακης πολιτικης για τον κινηματογραφο οπως δυστυχως ισχυει για ολο σχεδον το τοπιο του Πολιτισμου σε αυτη τ η χωρα που υποτιμαει το πιο σημαντικο της οπλοστασιο
Η γενναία κίνηση των κινηματογραφιστών στην ομίχλη αποτελεί την μόνη κινητοποίηση των τελευταίων χρόνων η οποία αξιοποιεί και κεφαλαιοποιεί την περιουσία μας, δηλαδή τις ταινίες μας και γι αυτό αποκτά αυτό το ειδικό βάρος που έχει.
Μπράβο σε αυτούς που τις ξεκίνησαν και εκείνους που συντηρούν τη δυναμική της και την αναπτύσσουν.
Νομίζω ότι όποιος σέβεται το δημιουργικό του έργο είτε είναι σκηνοθέτης είτε σεναριογράφος, είτε παραγωγός είτε οποιοσδήποτε άλλος συντελεστής ταινίας αντιλαμβάνεται ότι είναι πιο ουσιαστικό να γράφεις το δικό σου σενάριο από το να παίζεις κομπάρσος σε μια γιορτή που κοστίζει υπέρογκα ποσά τα οποία δεν επενδύθηκαν ποτέ για την παραγωγή η τη διανομή ταινιών σε αυτή τη χώρα.
Το χαρτί του νόμου είτε είναι αυθεντικό είτε όχι είναι μια καλή βάση για κουβέντα , σαφώς πολύ καλύτερο από ότι είχε κυκλοφορήσει ως τώρα, αλλά επειδή όπως πολύ σωστά εντοπίζουν πολλοί συνομιλητές της ομίχλης, έχει πολλά κενά
δεν ωφελεί κανέναν να πιέσει στην άμεση υιοθέτηση του από οποιονδήποτε Υπουργό ο οποίος θα ήθελε απλά να ξεμπλοκάρει την κατάσταση για να λάμψουν απρόσκοπτα οι εορτασμοί για τα 50 χρόνια του Φεστιβάλ.
Ας αξιοποιήσουμε δυναμικά την λαμπρή αυτή και μοναδική φορά που τόσοι άνθρωποι του Ελληνικού σινεμα μαζεύτηκαν και συνομιλούν δημοκρατικά και ανοικτά έξω από τα στεγανά που δυστυχώς έχουν δημιουργήσει ..για πολλούς λόγους …τόσα χρόνια οι διαδικασίες των σωματείων.
Το σχέδιο νόμου είναι μια αφορμή για αναλυτική συζήτηση και επεξεργασία όλων εκείνων που μας αφορούν άμεσα και αφορούν την εξέλιξη του σινεμα .
Δυστυχώς εδώ και πολλά χρόνια παρ όλες τις προσπάθειες ο στίβος ανάδειξης μιας ταινίας δεν είναι το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης..
Για πολλές λειτουργεί μάλιστα αρνητικά..
Οπότε ουσιαστικά καμία απώλεια με τη συμμετοχή των ταινιών μας της φετινής παραγωγής στο Φεστιβάλ
Ίσα ίσα τεράστιο κέρδος θα είναι η προβολή τους με οποιονδήποτε άλλο τρόπο που θα σέβεται τις ταινίες.
Μόνο καλό μπορεί να κάνει
Θυμίζω την κίνηση με τη βδομάδα ντοκιμαντέρ που κάναμε στην Αθήνα πριν 2 χρόνια όταν η διευθυνση του Φεστιβαλ Ντοκιμαντερ έκοψε 50 Ελληνικές ταινίες από το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ χωρίς πολλες καν να τις έχουν δει!
Μια εκδήλωση που έγινε εκ των ενοντων χωρίς έξοδα αλλά με μεγάλη απήχηση.
Τώρα η δυναμική της Ομίχλης είναι πολλαπλάσια και μόνο κάτι καλό μπορεί να βγει από αυτό
Και Μια ουτοπία…
Αν θέλει το Φεστιβάλ και συνειδητοποιεί πόσο σημαντικό είναι για το σινεμά στην Ελλάδα οχι μόνο να γίνονται γιορτές αλλά και ταινίες.. ώστε να έχουν περιεχόμενο οι γιορτές ….
μπορεί να βάλει στη μπαντα τα χρήματα που θα ξοδεύονταν φέτος για τις Ελληνικές ταινίες στη Θεσσαλονίκη για να δημιουργηθεί μια έμμισθη καλή επιτροπή επεξεργασίας του νόμου με νομικούς-οικονομικούς (για δεσμευτικές και ρεαλιστικές προτάσεις προς Υπουργείο Οικονομικών και άλλους φορείς υλοποίησης με συνθήκες και όρους) που να συνεργαστεί με την Ομίχλη και όταν επεξεργαστεί και πάει προς ψήφιση ένας καλός νόμος ,όταν και μόνο όταν θα είναι έτοιμος και καινοτόμος
Τότε τα υπόλοιπα χρήματα που θα έχει βάλει στη μπαντα μπορούν να διατεθούν για μια όντως καλή γιορτή ..
γιατί θα έχουμε και κάτι να γιορτάσουμε…
με τη συμμετοχή όλων των ταινιών που έβαλαν φέτος το κεφάλι τους στο ντορβα για αν αρχίσει επιτέλους κάτι να κινείται ..στο ομιχλώδες τοπίο της Ελληνικής κινηματογραφίας
Εντάξει είναι υπερβολή και ίσως ουτοπία αλλά δείχνει πόσο πίστη πρέπει να έχουμε σε αυτή τη κίνηση και να μην πιστέψουμε σε άλλες σειρήνες
Δεν σημαίνει ότι επειδή δεν υπάρχει νέος νόμος δεν μπορούν να έχουν οι φορείς ευελιξία και να σκέφτονται δημιουργικά και εναλλακτικά για και συνεργατικά για να αντιμετωπίζουν κρίσεις
Μπράβο σε αυτούς που τις ξεκίνησαν και εκείνους που συντηρούν τη δυναμική της και την αναπτύσσουν.
Νομίζω ότι όποιος σέβεται το δημιουργικό του έργο είτε είναι σκηνοθέτης είτε σεναριογράφος, είτε παραγωγός είτε οποιοσδήποτε άλλος συντελεστής ταινίας αντιλαμβάνεται ότι είναι πιο ουσιαστικό να γράφεις το δικό σου σενάριο από το να παίζεις κομπάρσος σε μια γιορτή που κοστίζει υπέρογκα ποσά τα οποία δεν επενδύθηκαν ποτέ για την παραγωγή η τη διανομή ταινιών σε αυτή τη χώρα.
Το χαρτί του νόμου είτε είναι αυθεντικό είτε όχι είναι μια καλή βάση για κουβέντα , σαφώς πολύ καλύτερο από ότι είχε κυκλοφορήσει ως τώρα, αλλά επειδή όπως πολύ σωστά εντοπίζουν πολλοί συνομιλητές της ομίχλης, έχει πολλά κενά
δεν ωφελεί κανέναν να πιέσει στην άμεση υιοθέτηση του από οποιονδήποτε Υπουργό ο οποίος θα ήθελε απλά να ξεμπλοκάρει την κατάσταση για να λάμψουν απρόσκοπτα οι εορτασμοί για τα 50 χρόνια του Φεστιβάλ.
Ας αξιοποιήσουμε δυναμικά την λαμπρή αυτή και μοναδική φορά που τόσοι άνθρωποι του Ελληνικού σινεμα μαζεύτηκαν και συνομιλούν δημοκρατικά και ανοικτά έξω από τα στεγανά που δυστυχώς έχουν δημιουργήσει ..για πολλούς λόγους …τόσα χρόνια οι διαδικασίες των σωματείων.
Το σχέδιο νόμου είναι μια αφορμή για αναλυτική συζήτηση και επεξεργασία όλων εκείνων που μας αφορούν άμεσα και αφορούν την εξέλιξη του σινεμα .
Δυστυχώς εδώ και πολλά χρόνια παρ όλες τις προσπάθειες ο στίβος ανάδειξης μιας ταινίας δεν είναι το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης..
Για πολλές λειτουργεί μάλιστα αρνητικά..
Οπότε ουσιαστικά καμία απώλεια με τη συμμετοχή των ταινιών μας της φετινής παραγωγής στο Φεστιβάλ
Ίσα ίσα τεράστιο κέρδος θα είναι η προβολή τους με οποιονδήποτε άλλο τρόπο που θα σέβεται τις ταινίες.
Μόνο καλό μπορεί να κάνει
Θυμίζω την κίνηση με τη βδομάδα ντοκιμαντέρ που κάναμε στην Αθήνα πριν 2 χρόνια όταν η διευθυνση του Φεστιβαλ Ντοκιμαντερ έκοψε 50 Ελληνικές ταινίες από το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ χωρίς πολλες καν να τις έχουν δει!
Μια εκδήλωση που έγινε εκ των ενοντων χωρίς έξοδα αλλά με μεγάλη απήχηση.
Τώρα η δυναμική της Ομίχλης είναι πολλαπλάσια και μόνο κάτι καλό μπορεί να βγει από αυτό
Και Μια ουτοπία…
Αν θέλει το Φεστιβάλ και συνειδητοποιεί πόσο σημαντικό είναι για το σινεμά στην Ελλάδα οχι μόνο να γίνονται γιορτές αλλά και ταινίες.. ώστε να έχουν περιεχόμενο οι γιορτές ….
μπορεί να βάλει στη μπαντα τα χρήματα που θα ξοδεύονταν φέτος για τις Ελληνικές ταινίες στη Θεσσαλονίκη για να δημιουργηθεί μια έμμισθη καλή επιτροπή επεξεργασίας του νόμου με νομικούς-οικονομικούς (για δεσμευτικές και ρεαλιστικές προτάσεις προς Υπουργείο Οικονομικών και άλλους φορείς υλοποίησης με συνθήκες και όρους) που να συνεργαστεί με την Ομίχλη και όταν επεξεργαστεί και πάει προς ψήφιση ένας καλός νόμος ,όταν και μόνο όταν θα είναι έτοιμος και καινοτόμος
Τότε τα υπόλοιπα χρήματα που θα έχει βάλει στη μπαντα μπορούν να διατεθούν για μια όντως καλή γιορτή ..
γιατί θα έχουμε και κάτι να γιορτάσουμε…
με τη συμμετοχή όλων των ταινιών που έβαλαν φέτος το κεφάλι τους στο ντορβα για αν αρχίσει επιτέλους κάτι να κινείται ..στο ομιχλώδες τοπίο της Ελληνικής κινηματογραφίας
Εντάξει είναι υπερβολή και ίσως ουτοπία αλλά δείχνει πόσο πίστη πρέπει να έχουμε σε αυτή τη κίνηση και να μην πιστέψουμε σε άλλες σειρήνες
Δεν σημαίνει ότι επειδή δεν υπάρχει νέος νόμος δεν μπορούν να έχουν οι φορείς ευελιξία και να σκέφτονται δημιουργικά και εναλλακτικά για και συνεργατικά για να αντιμετωπίζουν κρίσεις
μια ακομη ουτοπια?... η προταση ανακατανομης των εξοδων που γινονται τωρα για το σινεμα??? τροφη για σκεψη ενος νεου πολιτικου προισταμενου του ΥΠΠΟ που θα ηθελε να αλλαξει το σκηνικο
Λοιπόν ισως μια ορθή πολιτική ουσίας και όχι εντυπωσιασμού και ψευδων δημοκρατικων διαδιακασιων θα εβαζε κατω εκτος από το νομο και τα οικονομικα που διεπουν την πολιτικη Κινηματογραφου
με πνευμα αναπτυξιακό
όπως θα εκανε ο κάθε παραγωγος για την εταιρεία του και ισως θα ελεγε
Ξοδευω 20.000.000 ευρω περιπου ως κρατος για το Σινεμα
Εκ των οποιων
(σημειωνω τα ποσα που είναι γενικα γνωστα ισως υπαρχουν αποκλισεις απλα για την τεκμηριωση του συλλογισμου)
8.000.000-10.000.000 για το Φεστιβαλ Θεσσαλονικης
4.000.000 για το ΕΚΚ συνολο παραγωγης διανομης
1.500.000 ισως για το φεστιβαλ Δραμας
Υπολοιπα για αλλα εξοδα της Διευθυνσης κινηματογραφιας
Ποια ανακατανομη των υπαρχοντων εξοδων θα οφελουσε την αναπτυξη του Ελληνικου Κινηματογραφου?
Οι απαντησεις νομιζω είναι απλες
Και οι δυσαναλογιες εμφανεστατες
Ακομη και αν δεν αυξανονταν τα εσοδα όπως οφειλουν από τα κινητρα που προβλεπει το νέο σχεδιο νομου {Φοροαπαλλαγη,1,5% επιστροφη φορου κλπ (εδώ θα μπορουσε να προστεθει και ενα αναλογο συστημα πoint system αυτοματης χρηματοδοτησης μελλοντικων ταινιων με βαση αποδεδειγμενα αποτελεσματα διανομης προηγουμενης ταινιας παραδοσιακης και εναλλακτικης –theatrical, non theatrical festivals etc όπως υπαρχει στη Γερμανια-μηπως μπορουμε να το βρουμε? Να δουμε πως λειτουργει για αντιστοιχες προτασεις )
Ακομη λοιπον και αν δεν αυξανονταν τα εσοδα -όπως οφειλουν από τα αναπτυξιακα κινητρα που προβλεπει το νέο σχεδιο νομου-.....
Μια ανακατανομη των εξοδων που γινονται ως σημερα θα αλλαζε αρδην το τοπιο και θα ωφελουσε τη παραγωγη τη διανομη με κινητρα εις βαρος βεβαια των εορτων…αλλα μηπως αξιζει να σκεφτει κανεις ετσι ;
Προς παραγωγους…
Ποιος παραγωγος ξοδευει πιο πολλα χρηματα για το παρτυ μιας ταινιας… από τα εξοδα παραγωγης και διανομης της??
Λοιπόν ισως μια ορθή πολιτική ουσίας και όχι εντυπωσιασμού και ψευδων δημοκρατικων διαδιακασιων θα εβαζε κατω εκτος από το νομο και τα οικονομικα που διεπουν την πολιτικη Κινηματογραφου
με πνευμα αναπτυξιακό
όπως θα εκανε ο κάθε παραγωγος για την εταιρεία του και ισως θα ελεγε
Ξοδευω 20.000.000 ευρω περιπου ως κρατος για το Σινεμα
Εκ των οποιων
(σημειωνω τα ποσα που είναι γενικα γνωστα ισως υπαρχουν αποκλισεις απλα για την τεκμηριωση του συλλογισμου)
8.000.000-10.000.000 για το Φεστιβαλ Θεσσαλονικης
4.000.000 για το ΕΚΚ συνολο παραγωγης διανομης
1.500.000 ισως για το φεστιβαλ Δραμας
Υπολοιπα για αλλα εξοδα της Διευθυνσης κινηματογραφιας
Ποια ανακατανομη των υπαρχοντων εξοδων θα οφελουσε την αναπτυξη του Ελληνικου Κινηματογραφου?
Οι απαντησεις νομιζω είναι απλες
Και οι δυσαναλογιες εμφανεστατες
Ακομη και αν δεν αυξανονταν τα εσοδα όπως οφειλουν από τα κινητρα που προβλεπει το νέο σχεδιο νομου {Φοροαπαλλαγη,1,5% επιστροφη φορου κλπ (εδώ θα μπορουσε να προστεθει και ενα αναλογο συστημα πoint system αυτοματης χρηματοδοτησης μελλοντικων ταινιων με βαση αποδεδειγμενα αποτελεσματα διανομης προηγουμενης ταινιας παραδοσιακης και εναλλακτικης –theatrical, non theatrical festivals etc όπως υπαρχει στη Γερμανια-μηπως μπορουμε να το βρουμε? Να δουμε πως λειτουργει για αντιστοιχες προτασεις )
Ακομη λοιπον και αν δεν αυξανονταν τα εσοδα -όπως οφειλουν από τα αναπτυξιακα κινητρα που προβλεπει το νέο σχεδιο νομου-.....
Μια ανακατανομη των εξοδων που γινονται ως σημερα θα αλλαζε αρδην το τοπιο και θα ωφελουσε τη παραγωγη τη διανομη με κινητρα εις βαρος βεβαια των εορτων…αλλα μηπως αξιζει να σκεφτει κανεις ετσι ;
Προς παραγωγους…
Ποιος παραγωγος ξοδευει πιο πολλα χρηματα για το παρτυ μιας ταινιας… από τα εξοδα παραγωγης και διανομης της??
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου